Trouble is a FRIEND?

Pernah tak korang tahan nangis macam gambar atas tu?
Muna pernah! Sampai bilik air basuh baju sambil nangis..
Tak nak bagi orang dengar.. hee.. sobs3...  :'(
Assalammualaikum dan salam 1Malaysia..
Kenapa TROUBLE IS A FRIEND? Dah macam tajuk lagu Lenka dah.. bukan macam, memang! hee.. Siapa dalam hidup ni tak pernah ada masalah, sila angkat kaki! hee.. Muna percaya, setiap orang mesti tak nak ada masalah kan? Tapi.. cuba bayangkan. Kalau hidup di dunia ni tak ada masalah. Hambar kan? Macam minum kopi tanpa gula.. pahit! Pergi beli satu buku Sudoku, (mentang2 En. Syarul bagi satu buku Sudoku..) try buat satu. Apa korang rasa bila dapat siap? Rasa nikmat kan bila dapat selesaikan masalah tu :)

Allah Maha Penyayang.. Allah hanya akan bagi dugaan kepada setiap hambaNya atas kemampuan hambaNya. Tapi, kita tak sedar. Kita keluh kesah, kita membebel itu tak kena, ini tak kena.. padahal, setiap dugaan tu tandanya Allah masih sayangkan kita. Allah nak bagi pahala lebih kat kita. Tu pun tak nak ke? 

Erm.. Muna tulis entri ni sebab Muna rasa serba salah sejak kes semalam. Kes apa tu, tak perlu lah Muna cerita keburukan Muna sendiri dan keburukan orang lain. Cuma yang menyesalnya, benda dah jadi baru nak muhasabah diri. Masa nak jadi dok lepas marah.. En. Syarul juga jadi mangsa keadaan. Asif.. (maaf dalam Bahasa Arab).

Allah tak pernah zalim pada hambaNya. Kita je yang selalu menzalimi diri kita sendiri. Ingat! Masalah tu bukan lah bebanan, tapi peringatan dan tanda sayang Allah kepada hambaNya. Terima dengan ikhlas, redha dan kemaafan. Hidupkan untuk memberi?

Boleh juga baca entri INI.. sebab lebih kurang je.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Blog Celoteh Muna | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO