Review blog Wanni

Friday 27 January 2012 | 4 comments


Assalammualaikum..
Apa khabar semua. Dah makan? Hari ni Muna on diet :p hee.. dari pagi cuma makan buah limau yang baru beli semalam + Cadbury hasil bodek En. Syarul Idzham kita je. hee.. Kemalasan memasak memuncak. haha.. tambah2 lagi cuti kan? (eceh! padahal memang malas).

Malam ni Muna nak review blog Wanni. Korang dah follow Wanni ke? Kalau belum, jom la follow. Sekarang ok! Kat SINI.

header yang comel :)
As usual, benda pertama yang Muna akan tegur adalah header. Header blog Wani sangat comel dan jelas. Walaupun header ni transparent, tapi warna tulisan header tu membuatkan ia jelas. Pemilihan warna header yang sesuai membolehkan visitor faham apa yang ditulis. Kadang2 ada blogger yang buat header cantik, tapi bila dibuat header tu transparent, header tu jadi tak cantik. Kenapa? Sebab backgoung blog telah menenggelamkan header tu. Jadi, pemilihan background blog juga memainkan peranan ok?
navbar yang jelas :)
Muna suka blog yang ada navbar ni. Kenapa? Sebab navbar memudahkan visitor untuk follow blog. Cuba bayangkan kalau blog tu tak ada navbar. Dah la takde navbar, floating button follow pun tak ada. Macam mana tu? Tambah memburukkan keadaan, follower widget Google Friend Connect pun tak ada. Last2 visitor akan give up nak follow blog kita. Kan rugi tu! So, butang follow ni amat penting ok!
chatbox di sidebar :)
Chatbox juga merupakan benda yang penting dalam pembikinan sesebuah blog :P hee.. Kenapa? Sebab, ada sesetengah blogger yang terus publish komen. Jadi, susah untuk kita tahu apa yang reader telah komen. Jadi, chatbox ni penting untuk kita tahu apa yang reader buat, apa yang reader tak suka dan lain2. Unfortunately, ada sesetengah blogger yang suka letak chatbox di sidebar. Jika kena caranya, chatbox nampak cantik. Tetapi, kadang kala, chatbox di sidebar juga boleh membuatkan blog nampak tidak kemas. Bagi Muna, Muna lebih suka sorokkan chatbox kerana blog nampak lebih kemas lagi. hee.. :)


Ok lah, itu saja dari Muna. Ringankan tangan anda mengklik button +1 di bawah entry ini jika anda suka. Terima kasih dari Muna. Salam.

Labels: ,



>>Older Post | Newer Posts<<