Letak iklan Nuffnang di blog anda

Tuesday 10 January 2012 | 0 comments


Assalammualaikum.
Hari ni Muna nak celoteh lagi pasal NuffnangEntri lepas Muna dah bagitahu macam mana nak daftar Nuffnang kan? Kenapa nak kena daftar Nuffnang? Sebagai seorang blogger, Nuffnang amat membantu dalam menjana pendapatan untuk Nuffnanger yang mempunyai blog! Apabila anda menyertai Nuffnang, anda kini merupakan sebahagian daripada komuniti terbesar blog di Malaysia! Ada banyak pertandingan dan acara-acara eksklusif untuk Nuffnanger yang boleh anda sertai apabila anda menjadi Nuffnanger. Jom kita mulakan dengan perkara yang paling basic sekali iaitu meletakkan iklan Nuffnang pada blog anda.

Cukup ikuti tiga langkah mudah di bawah:


Ambil beberapa minit untuk melengkapkan Blogger Bio dan beritahu serba sedikit tentang anda kepada Nuffnang + para advertiser. Ini akan membantu anda dan membolehkan anda disyorkan untuk jawatan (iklan) tajaan!
Selepas anda melengkapkan profil blogger anda, daftar blog anda pada rangkaian Nuffnang menggunakan Blog Manager. Sebaik sahaja anda telah menambahkan blog anda kepada Blog Manager, anda akan diminta untuk mengisi satu survey untuk blog anda itu. Kaji selidik ini sangat penting sebab ia membolehkan Nuffnang mensasarkan iklan untuk blog anda.

Klik pada ikon "Add Ads" pada dashboard. Di sini anda akan menemui kod untuk menambah unit iklan ke blog anda.

Sekian saja celoteh Muna pada hari ini. Terima kasih kerana sudi membaca celoteh Muna :)
Dah daftar Nuffnang? Belum lagi? Klik SINI

Labels:



>>Older Post | Newer Posts<<