Bodymate Juice

Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Fuhh.. lama nya tak menulis kat blog; rindunya! So, what's your 'celoteh' today Muna??

BODYMATE COLLAGEN JUICE 

Apa itu BODYMATE COLLAGEN JUICE? Ia merupakan satu minuman tambahan (supplement) yang terbaik buat mereka yang sibuk. Hah, yang tak sibuk pun boleh juga minum. Kenapa? Sebab jus ni diformulasi dari rumpai laut organik yang sememangnya terbukti mempunyai terlalu banyak kebaikan yang boleh kita dapat untuk badan kita. Setiap botol jus mempunyai kandungan serat yang tinggi yang terhasil dari bahan asas jus ini sendiri iaitu rumpai laut.


Rumpai Laut di dalam Bodymate Collagen Juice

Kenapa rumpai laut dipilih sebagai bahan asas Bodymate Collagen Juice? Rumpai laut terdapat dalam pelbagai bentuk dan warna, setiap satu mempunyai kelebihan masing-masing. Rumpai laut yang telah dipilih adalah jenis EUCHEUMA CONTTONII


Kenapa Eucheuma cottonii?

Ia merupakan spesis rumpai laut, samada warna Hijau atau Emas, dari perairan Semporna, Sabah, Malaysia, diiktiraf oleh pakar pemakanan sebagai MAKANAN TERBAIK DAN SEIMBANG UNTUK TUBUH BADAN MANUSIA! Kenapa?.. sebab ia mengandungi banyak vitamin dan mineral seperti serat tinggi, kalsium, magnesium, potasium, Vitamin B6, B12, C, A, iodin, omega 3 dan anti oksidan. Selain itu, banyak lagi fungsi2 dan kelebihan2 yang lain. Antaranya:
  • Mencantikkan, melembab dan menganjalkan kulit dan juga kulit nampak berseri
  • Kulit lebih cerah bermaya.
  • Menghilangkan kedut (anti-kedut)
  • Membantu menstabilkan hormon.
  • Antibakteria
  • Membuang toksik.
  • Mengawal / Melambat proses Menopause
  • Baik untuk sesiapa yang alah pada makanan laut (Alergic) dan gatal gatal kulit.
  • Mempercepat proses penyebuhan luka luaran dan dalaman seperti pembedahan dan sebagainya.
  • Membantu merawat resedung.
  • Membantu mengurangi berat badan dan membantu mengurangkan kolestrol
  • Mengatasi masalah sembelit dan Buasir (Disarankan minum sebelum tidur)
  • Membantu mengawal tekanan darah tinggi dan tekanan darah rendah.
  • Membantu merawat masalah kencing manis.
  • Merawat masalah tyroid
  • Membantu meningkatkan metabolisma.
  • Merawat gastrik, sakit perut, dan luka dalam perut, cirit birit, asid yang berlebihan
  • Merawat masah penghadaman.
  • Membantu merawat sakit otot, sakit tulang sendi.
  • Merawat masalah lebihan lendir dalam tisu badan (edema ) yang menyebabkan kesakitan sendi seperti sakit lutut.
  • Membantu merawat gout.
  • Berkesan untuk sesiapa yang mengalami masalah ketumbuhan (tumor)
  • Membantu merawat masalah keletihan (Enemia), pucat dan menambah tenaga.
  • Mengembalikan keanjalan tisu dan otot, menguatkan tulang dan otot serta membantu merawat masalah berkaitan sendi dan otot

Kesan tindakbalas pemulihan (Healing Crisis)

Kesan tindakbalas pemulihan berkemungkinan akan dialami oleh pengguna seperti:
  • Mengantuk
  • Sedikit keletihan
  • Sakit kepala
  • Sedikit rasa sakit-sakit di tempat tertentu (selalunya di organ yang pernah bermasalah dan sedang mengalami masalah. 
Keadaan ini berlaku kerana badan bertindakbalas dalam proses detox (badan membuang toksid). Bagi yang masalah resdung, pengguna kemungkinan akan berasa gatal mata, hidung berair dan berhingus, ini terjadi kerana kesan tindakbalas positif dan ia hanya bersifat sementara. Ia bukanlah kesan sampingan. Pengguna juga kemungkinan akan kerap membuang air kecil untuk minggu pertama. Bagi yang mempunyai asthma, alah pada makanan sejuk tidak digalakkan mengambil setiap hari atau boleh diambil 3-4 hari sekali.


Collagen di dalam Bodymate Collagen Juice

Kolagen adalah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protein di dalam badan. Ia menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan. Kolagen disusun tiga rantai polipetida (monomer protein) yang terpilih membentuk rangkaian triple helix (pilihan ganda tiga). Segmen kecil dari tiap rantai mempunyai panjang asid amino sebanyak 1.000-an dan ini merupakan penemuan terpenting abad ini. Kolagen terdapat pada,kornea, kanta mata. kulit, salurdarah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon ,rawan sendi, dan gigi,hati,tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti buah pinggang,jantung serta sistem limfatik. (Serius boring baca part ni!.. Main plagiat jek kau Muna!! Hamboi2..)

Terdapat 29 jenis kolagen namun 90% adalah dari jenis kolagen I, II, III, IV dan V.
  • Kolagen I terdapat pada kulit, tendon, pembuluh darah, ligatur, organ, tulang (komponen utama tulang) dan gigi
  • Kolagen II tulang rawan (komponen utama tulang rawan), mata
  • Kolagen III reticulate (komponen utama retikuler serat). Rangkaian ini bertindak sebagai penyokong dalam tissue lembut seperti hati, jantung, tulang sumsum, arteri, kulit, usus, rahim
  • Kolagen IV membentuk asas kepada sel membran dasar (serat yang melapisi permukaan rongga dan organ seperti buah pinggang) kanta mata, atau endothelium yang melapisi permukaan interior pembuluh darah.
  • Kolagen V: permukaan sel, rambut dan uri.

Fungsi collagen

  1. memelihara ketegangan dan keanjalan kulit
  2. memelihara kelembapan kulit
  3. menyokong baik pulih tisu dari kecederaan otot dan tulang
  4. menguatkan otot dan tulang
  5. membantu hati dalam proses detoksifikasi(buang toksin)
  6. memelihara kelenturan sendi
  7. mengurangkan keradangan (inflammation)
  8. memberi tenaga
  9. membantu pola tidur
  10. memulihkan penyakit saraf dengan membina semula lapisan protin pada saraf

Kesan kekurangan collagen dalam badan

Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun. Kesan pengurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan. Oleh itu, kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis (sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit.

Testimoni Bodymate Collagen Juice

"Kepada yang dah biasa makan banyak..jus ni boleh membantu korang untuk control makanan korang..macam biasanya korang makan sepinggan nasik..lepas minum ni..korang makan setengah pon dah kenyang..and apa yang korang makan..akan cepat di hadam and benda yang tak perlu akan di "buang" tiap-tiap hari..hehe..so bila dah biasa makan sikit..perot pon akan biasa dengan keadaan macam tu.. automatic nya korang boleh sendri control makan korang tanpa susah payah..perot kenyang..badan sihat..badan pon kurus =) rasa sedap sangat!"

Salma. Kilang Lama Kulim (019 4753019)
"Saya mempunyai masalah tyroid, setahun lebih berulang alik ke Hospital KPJ untuk mengambil ubat. Saya akan cepat berdebar-debar, penat walau menaiki beberapa anak tangga di rumah. Bila ada kawan perkenal Bodymate Juice ni, cuba minum sebab ada tulis baik untuk masalah tyirod. Alhamdulillah, bila pergi hospital doctor cakap sudah kecut..Sekarang saya semangkin sihat, badan pun rasa ringan, tak rasa cepat penat dan berdebar2 lagi."

TINI. Nibong Tebal. (013 4885780)
"Suami saya telah retak tengkorak sebelah kiri akibat terjatuh dari ceiling rumah, dan di dapati telah ada jangkitan di sebelah kanan dan terpaksa dibedah kerana ada nanah. Selepas pembedahan, nanah masih tidak kering walau mengambil ubat dari doctor dan badan suami agak lemah tambahan dia juga ada masalah darah tinggi, kencing manis dan jantung. Seorang jururawat telah memperkenalkan BODYMATE COLLAGEN JUICE kepada saya, selepas pengambilan jus ini secara teratur nanah di kepala terus kering dan keadaan suami semakin sihat, dia berasa badan semakin ringan, malahan masalah tekanan darah tinggi, kencing manis dan jantung sudah menjadi normal."

So, apa tunggu lagi!!

Harga sebotol RM30

Postage RM10

Berat 1 LITER/1KG

Kandungan collagen 800mg/botol


Nota kaki tangan :)
Sesuai untuk Ibu Mengandung-Minum 3 kali seminggu
Sesuai untuk kanak-kanak
Sesuai untuk yg alergik collagen marine karana rumpai laut adalah tumbuh-tumbuhan
Tiada bahan kimia
Pengawet/perasa yg selamat dan dibenarkan
Diminum 2,3 sudu waku pagi ketika perut kosong dan 2.3 sudu mlm sebelum tidur.


Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

  1. Salam Mahamahu nak minta email detail nama dan alamat untuk penghantaran hadiah contest blog Mahamahu.com. Sila hanta kat email akustika83@gmail.com..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Blog Celoteh Muna | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO