Cerekarama TV3

Nurin Najwa

Assalammualaikum..
Tengah buat apa tu? Aish.. cepat lah bawa laptop lari depan TV. Ada cerita cerekarama Nurin Najwa kat TV3. 


Sinopsis Nurin Najwa

Cerekarama minggu ini membawa kisah mengenai Nurin Najwa yang merupakan anak tunggal kepada Tuan Mahdi dan Puan Zahra. Dia bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tidak lama lagi. Bapanya seorang pakar motivasi manakala ibunya pegawai diplomatik yang sentiasa ke luar negara atas urusan kerja. Semenjak dari kecil lagi, Nurin Najwa telah menunjukkan prestasi yang cemerlang dari segi pencapaian akademik dan kokurikulum sekolah macam kaze hehe, ok sambung.

Manakala Irfan, seorang pelajar lelaki yang datang daripada keluarga sederhana. Bapanya telah meninggal dunia manakala ibunya pula mengambil upah menjahit pakaian dan membuat kuih sebagai pendapatan sampingan. Umum telah mengetahui, bapa Irfan ialah bekas banduan yang mati di tali gantung akibat dadah. Oleh itu, Irfan sering diejek. Tika yang menaruh harapan terhadap Irfan sering membelanya dari dibuli. Dia merupakan gadis kampung yang liar dan bersosial. Di sekolah, Tika sering mempunyai masalah disiplin kerana sikapnya yang suka bergaduh dengan rakan-rakan sekolah. Tika sangat meminati Irfan tetapi Irfan tidak melayannya, sekadar bertegur sapa sebagai kawan sahaja.

Secara kebetulan kelas tambahan yang dihadiri oleh Irfan juga dihadiri oleh Nurin Najwa. Secara tidak langsung, ini telah membuka kepada awal perkenalan di antara mereka secara lebih rapat. Ternyata Tika cemburukan hubungan di antara mereka. Nantikan malam nanti sambungannya..


Pelakon-pelakon

  • Sari Yanti
  • Nisha Dirr
  • Zahiril Adzim
  • Zamarul Hisyam
  • Mustapha Kamal
  • Betty Benafe
  • dan ramai lagi!



* Nota kaki: Saya suka tengok Sari Yanti + Zahiril Adzim!! Sweet sangat!
Oh!.. I miss my ex-roomate!  Raja Najihah :) I miss you so much!!~


Ranking: 5

{ 4 comments... read them below or add one }

  1. amboi....minat nya kat zahiril...hehehe..jum2x....tgok on9..sbb kat asrama tv jauh sgt...:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Lyeen.. minat2.. hee.. sempat update laju2 masa iklan :) hehe.. iklan TV3 kan lama!~

      Delete
  2. cerita nie best kan, tengok gak tadi.. tapi awal2 dah agak da keja driver dia..

    * zahiril 2, sweet sangat masa dia panggil najwa 'awak, awak, awak' dekat kelas tuisyen 2... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha.. sweet kan? :) hee.. Saya ingatkan cikgu Fikri -_-"

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Blog Celoteh Muna | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO