Tips jana duit dari redmummy.com

Saturday 7 April 2012 | 6 comments




Assalammualaikum..
Dalam entri SEBELUM INI Muna ada cakap yang Muna tak pernah dapat kempen CPM dari Nuffnang kan? After publish my entry, Princess Ayu ada lah komen sepatah dua kata untuk bagi semangat kat Muna :) hee.. (Thanks awak!) Muna pun meringankan tangan blogwalking ke blog Princess Ayu. Then, Muna singgah di salah satu POPULAR POST di blog tu. Muna setuju dengan apa yang Princess Ayu cakap tu. Kita kena dahulukan minat kita ni dulu :) hee..
Class kau kak Merah!

Tips jana duit dengan berblogging

Redmummy merupakan salah seorang blogger yang famous, tapi Muna tak selalu sangat singgah ke blog redmummy.com. Tapi Muna suka dengan tips-tips jana duit berblogging dari Redmummy. Jom kita semak satu persatu.


Anda perlu mempunyai internet dan laptop yang mudah dibawa ke mana-mana

For sure lah kena ada internet dan laptop! Kalau tak ada macam mana nak update entri kan? hee..


Mulakan membaca blog popular kemudian tinggalkan komen pada lima blog popular

Selalunya Muna baca je, tapi as a silent reader. Muna malas sikit nak tinggalkan komen. hee.. After this Muna akan cuba rajinkan diri ok?


Kemudian untuk setiap blog yang sudah diberi komen, cari pula blog lain kemudian tinggalkan 3 komen di situ begitulah seterusnya sehingga ia berkembang.

Okay. Lepas ni Muna kenalah ubah habit Muna yang suka jadi silent reader tu kan? Hurm.. 


Buat template yang menceriakan maksudnya menarik perhatian.

Erm.. Muna tak tahu apa pendapat pembaca Blog Celoteh Muna tentang blog Muna ni. Sebolehnya Muna buat background yang simple, guna tulisan yang kemas, widget di sidebar Insya Allah akan dibuang mana yang tak penting tu :) hee.. Oh ya! Kalau blog Muna ni lambat loading tolong lah bagitahu ya? Just tinggalkan komen di shoutbox tepi tu :) Okay?


Setiap hari post sebanyak 10 entri, setiap entri disiarkan tiga atau empat jam, agar sentiasa terima kunjungan.

Yang ni yang payah ni. Untuk menghasilkan entri yang baik kadang-kadang bukan mudah. Kadang-kadang nak cari idea bukan senang. Takut tercopy paste seratus peratus sama. Takut pembaca akan labelkan kita "blog plagiat". Erm.. apa-apa pun Muna akan cuba.


Mendaftar dengan Nuffnang dan pastikan terima iklan dari Nuffnang

Okay, yang ini Muna dah buat cuma Muna agak sedih la sebab tak pernah dapat kempen CPM dari Nuffnang. sobs sobs sobs.. :')


Rajin serta tidak kenal erti putus asa.

Okay, last but not least.. Muna akan cuba jadi rajin lepas ni :) hee..

Sekian saja dari Muna. Salam.







>>Older Post | Newer Posts<<